top of page
Search
  • Writer's picturelink kardival

پمپ دنده ای (پمپ غلیظ کش) چیست؟

پمپ های دنده ای در عرضه یکنواخت رسانه بسیار انعطاف پذیر هستند. آنها به ویژه در هیدرولیک ترجیح داده می شوند، زیرا بدون ضربان کار می کنند و تعمیر و نگهداری پایینی دارند. علاوه بر موتورهای هیدرولیک، مناطق معمولی کاربرد شامل جابجایی حلال ها، پلاستیک های مذاب و لاستیک است، اما آنها همچنین برای دوز مناسب هستند.




عملکرد پمپ دنده ای چگونه است ؟

پمپ دنده ای علاوه بر محفظه ورودی و خروجی از دو چرخ دنده تشکیل شده است که یکی از آنها رانده می شود. در اینجا یک محفظه انتقال بین دو چرخ دنده ایجاد می شود. در آن، دندانه های چرخ دنده، که با یکدیگر به هم متصل می شوند، سیال انتقال دهنده را در امتداد سمت مکش و فشار به دیواره محفظه حرکت می دهند. اگر دو دندان دنده به هم برسند، بازی بین دندانه ها بسیار محکم است - بنابراین مایع انتقال دهنده از شکاف چرخ دنده به بیرون فشرده می شود. بنابراین پمپ های دنده ای پمپ های جابجایی هستند.

هیدرولیک نادری مرکز فروش انواع محصولات هیدرولیک در ایران می باشد برای خرید پمپ دنده ای | قیمت | کاتالوگ | پمپ غلیظ کش از این فروشگاه دیدن کنید


پمپ‌های دنده داخلی یک مورد خاص هستند: در اینجا رسانه فقط با یک چرخ دنده منتقل می‌شود که به طور غیرعادی در درون قفل داخلی حلقه چرخ دنده کار می‌کند.






کاربرد پمپ های دنده ای چگونه است


پمپ های دنده ای اغلب در هیدرولیک استفاده می شوند. زیرا حتی اگر فشار وجود داشته باشد، پمپ دنده هیدرولیک یک جریان حجمی عملاً پیوسته ایجاد می کند. مقاومت خروجی، نقاط دریچه گاز یا عناصر سوئیچ بر عملکرد تأثیر نمی گذارد. پمپ های موتورهای هیدرولیک با سیال هیدرولیک کار می کنند. آنها در اندازه های متعدد برای همه استفاده های قابل تصور هستند.


پمپ های صنعتی معمولاً برای انتقال مواد شیمیایی و در ساخت و فرآوری پلاستیک ها به عنوان پمپ های اکستروژن و پمپ های پلیمری و همچنین به عنوان پمپ های تقویت کننده استفاده می شوند. در صنایع غذایی نیز کاربرد دارند. در اینجا، آنها می توانند رسانه های با ویسکوزیته کم و بالا را کنترل کنند، که در کاربردهایی که ویسکوزیته سیالات انتقالی مختلف کاملاً متفاوت است، مزیتی است. ویسکوزیته ممکن است بین 0.2 میلی پاسکال تا 40 میلیون میلی پاسکال برای انتقال باشد.

رسانه های فردی که می توانند با پمپ های دنده ای منتقل شوند شامل موارد زیر است:

  • صنایع شیمیایی:

الکل‌ها، افزودنی‌ها، قیر، قطران، موم، اسیدها و بازها، استرها، گلیسیرین، رزین‌ها، ایزوسیانات، چسب‌ها، مونومرها، روغن‌ها و فنل‌ها.

  • تولید و پردازش پلیمر:

PET، PBT، PS، ABS، PVC، PE، PEEK، سلولز، نایلون و سایر پلیمرها

  • فرآوری مواد غذایی:

روغن های گیاهی، کره و مارگارین، طعم دهنده ها، شکلات، شیرین بیان، توده آدامس، شربت، عسل، ژلاتین، خردل و سس کچاپ، محلول های شکر

  • داروخانه:

اسیدهای آمینه، لوسیون، شامپو، ویتامین ها

پمپ های دنده ای برای جابجایی مواد جامد مناسب نیستند زیرا می توانند به تک تک دندانه های دنده آسیب بزنند یا مسدود کنند. برای جلوگیری از هر گونه شکاف دندانی در اینجا، اپراتورها باید از سایر فناوری های پمپ برای چنین کاربردهایی استفاده کنند.


مزایای پمپ های دنده ای


انعطاف پذیری با توجه به ویسکوزیته محیط تنها مزیتی نیست که پمپ های دنده ای را متمایز می کند. مزایای دیگر عبارتند از:


  • دقت دوز عالی

  • راندمان بالا، کارآیی بالا

  • انتقال با ضربان کم

  • هزینه های پایین چرخه عمر

  • در دسترس بودن بالا

  • تلاش کم برای نگهداری

  • مناسب برای رسانه های روانکاری


پمپ های دنده ای در اندازه های مختلف تولید می شوند. بنابراین آنها طیف عملکرد گسترده ای را پوشش می دهند: ظرفیت پمپ تا 200 متر مکعب در ساعت امکان پذیر است. برخی از آنها همچنین فشار دیفرانسیل تا 550 بار و فشار سیستم تا 700 بار را امکان پذیر می کنند. پمپ های دنده ای مناسب نیز برای مناطق در معرض خطر انفجار موجود است.




پمپ های دنده ای برای هر صنعت و همه زمینه های کاربردی


چه برای ویسکوزیته بالا، چه برای دوز یا کاربردهای دیگر با دقت در همه صنایع: پمپ های دنده ای با انعطاف پذیری زیاد و تعمیر و نگهداری آسان بسیار محبوب هستند و به همین دلیل در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.


آیا پمپ های دنده ای برای کاربرد شما ایده آل به نظر می رسند و آیا از مزایای آنها متقاعد شده اید؟ ما خوشحال خواهیم شد که استعلام غیر الزام آور شما را بررسی کنیم!


16 views0 comments

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page